Raya Yatim

 

**SIARAN MEDIA**


**UNTUK SEGERA DIEDAR**


**Acara Raya Yatim: Merayakan Kesyukuran Bersama Anak Yatim di Seluruh Malaysia**


*Ipoh, 25 April 2024* – Pentas Aksi dengan bangga mengumumkan pelancaran program "Raya Yatim", sebuah inisiatif yang menghimpunkan komuniti Malaysia untuk merayakan kemesraan dan kegembiraan bersama anak yatim dari rumah-rumah terpilih di seluruh negara.


Program ini bertujuan untuk mewujudkan pengalaman Raya yang bermakna bagi anak-anak yatim, serta memperkukuhkan ikatan sosial di kalangan masyarakat tempatan. Kami sangat berbesar hati kerana mengumumkan bahawa penglibatan pertama adalah dari rumah anak yatim Baitul Mahabbah, sebuah rumah yang mengasuh dan memberi perlindungan kepada anak-anak yang memerlukan di Malaysia.
Baitul Mahabbah ialah pusat perlindungan penempatan kanak-kanak sementara proses dokumentasi oleh negara masing-masing selesai.


Acara Raya Yatim ini akan diadakan pada:


**Tarikh**: [5 Mei 2024]

**Masa**: [5pm-7pm]

**Tempat**: [Masjid Jamek Tanjong Malim]


Program Raya Yatim akan menyediakan pelbagai aktiviti yang meriah dan berimpak bagi anak-anak yatim yang hadir. Antara aktiviti yang dirancang termasuk persembahan kreatif, permainan interaktif, serta santapan istimewa Raya. Kami juga akan menyediakan sumbangan keperluan asas kepada rumah anak yatim yang terlibat untuk memastikan keseronokan dan keselesaan mereka semasa menyambut bulan suci Ramadan dan Hari Raya.

Sumbangan boleh disalurkan:

CIMB BANK BERHAD: 8601215824

Rujukan: rayayatim


Kami menjemput semua warga Malaysia untuk menyertai kami dalam usaha murni ini untuk menyebarkan kebahagiaan dan kasih sayang kepada anak-anak yatim. Sumbangan dan sokongan anda akan memberikan pengalaman Raya yang tidak terlupakan bagi mereka yang kurang bernasib baik.


Untuk maklumat lanjut mengenai program "Raya Yatim", sila hubungi:


[Hubungi: Prof Piko & Ustazah Aida +60175556815]

[Alamat Emel: media@pentasaksi.com]


Ikuti perkembangan terkini program "Raya Yatim" melalui laman web kami:


http://www.pentasaksi.com


Kami berharap agar kesedaran dan kegembiraan yang dihasilkan dari program ini akan terus memberi kesan positif kepada komuniti kita dan membawa sinar keceriaan kepada anak-anak yatim di seluruh Malaysia.


*Akhir*


**Tentang Pentas Aksi:**

Pentas Aksi adalah sebuah organisasi bukan untung yang berdedikasi untuk memperkasakan komuniti melalui pelbagai inisiatif sosial dan kebudayaan. Dengan sokongan daripada sukarelawan, penaja, dan masyarakat setempat, kami berusaha untuk membawa perubahan positif kepada kehidupan individu-individu yang memerlukan di Malaysia.

Like Us On Facebook

Please Wait 10 Seconds...!!!Skip
Get code